Pssst – Sådan kan I nå at samle mange point i Agria og Dansk Ride Forbunds VM-holdturnering på kort tid

Snart går distance og military i hi for vinteren, og i netop disse to discipliner har du og dit hold mulighed for at optjene mange point, da hver ekvipage kan hente hele 15 point hjem i hver disciplin. Der er ét enkelt kvalifikationsstævne tilbage i military den 22. oktober, mens der er to distancestævner tilbage i år, hvoraf det sidste bliver afviklet den 27. november. Læs mere om stævnerne og pointsystemet herunder.

Tilmeld jer årets sidste military- og distance stævner
Hvad enten jeres hold allerede er i fuld gang med at optjene point i Agria og Dansk Ride Forbunds VM-holdturnering, eller I stadig overvejer at være med, så er det nu, I skal tilmelde jer årets sidste military- og distance stævner, hvor hver ekvipage har mulighed for at optjene 15 point.

• Military: HYP den 22. oktober – Store Hestedag Cup
  • Distance: Ranum Ridtet den 16. oktober
  • Distance: Juleridtet den 13. november

Tilmeld jer stævnerne via stævnekalenderen her

Intet er afgjort endnu
Selvom turneringen allerede er godt i gang, så frygt ej, hvis I endnu ikke har samlet point til jeres hold. Flere hold har samlet helt op til 100 point på én weekend, og det er derfor slet ikke umuligt at tilmelde et hold nu og stadig nå at kvalificere sig til finalen, som bliver afviklet i Herning under VM 2022.

Point
Der optjenes point ved alle VM-holdturneringsklasser i perioden efter følgende system:

Dressur

5 point for ridt over 63 % - og 1 point for deltagelse, hvis der ikke opnås 63 %

Springning

5 point for fejlfri runde - og 1 point for deltagelse, hvis der ikke opnås en fejlfri runde

Military

15 point for gennemført ridt - og 1 point for deltagelse, hvis ridtet ikke gennemføres

Distance

Voltigering

15 point for gennemført program – og 1 point for deltagelse, hvis programmet ikke gennemføres

Forhindringsbane

Kæphest

5 point for gennemført ridt

Der opnås ikke point ved diskvalifikation eller status udgået/opgivet.

Se oversigten over kommende VM-kvalifikationsklasser her.