Nu kårer vi Årets Official i Dansk Ride Forbund

Der er ingen tvivl om, at ridesporten i høj grad er båret af frivillige kræfter, og at de mange stævner, aktiviteter osv. ikke kunne være en realitet uden de mange frivillige, som glædeligt bruger deres dyrebare fritid i ridesportens navn. Derfor kårer vi nu Årets Official – en official, der har ydet en ekstraordinær indsats til gavn for ridesporten - og prisen vil blive tildelt første gang på Repræsentantskabsmødet i 2022. Læs mere om prisen her.

Alle klubber kan indstille én kandidat
Alle klubber under DRF får nu mulighed for at indstille netop dén official, de mener, fortjener at få prisen som Årets Official, og der er frit valg på alle hylder ift. både discipliner og niveauer. Eneste krav er, at der er tale om en aktiv official. Hver klub må foretage én indstilling, og denne skal indeholde en fyldestgørende begrundelse for, hvorfor netop dén official skal vinde prisen.

Sådan vælges Årets Official
I perioden 5. januar til 15. februar 2022 vil der været åbent for indstillinger via en onlineformular, som vil blive sendt ud til alle klubber på mail. Herefter vil DRF’s administration i samråd med de respektive disciplinudvalg indstille en shortlist af kandidater til bestyrelsen, som på deres møde i marts vil beslutte endeligt, hvilken official, der skal modtage prisen.

Hædring på årets Repræsentantskabsmøde
Ligesom det er tilfældet med prisen Årets Klub, vil Årets Official blive kåret og hædret på det årlige Repræsentantskabsmøde, der i 2022 finder sted den 2. april. Vi håber derfor, at mange af jer allerede nu vil sætte kryds i kalenderen, så vinderen kan blive fejret på behørig vis.