Status på udbrud af herpesvirus 1

Dansk Ride Forbund følger udviklingen omkring udbruddet af den aggressive herpesvirus 1 i Valencia nøje og fraråder nu, at man rejser til stævner rundt om i Europa. Læs mere nedenfor.

New column

”Siden i mandags, hvor DRF blev informeret om et udbrud af den aggressive herpesvirus 1 på en stævneplads i Valencia, har vi fulgt situationen nøje og gør det fortsat. Det er yderst svært at få konkrete, officielle informationer om udbruddets omfang, hvorfor vi ikke ved, om det fortsat er begrænset til Spanien, eller om smitten kan have spredt sig til andre stævnepladser i Europa. Derfor fraråder vi på nuværende tidspunkt vores ryttere at tage til stævner i Europa”, siger Elitechef i Dansk Ride Forbund, Kimi Nielsen.

For god ordens skyld gør vi desuden opmærksom på, at det i henhold til Udenrigsministeriets anbefalinger stadig ikke tilrådes at tage til stævner i udlandet på nuværende tidspunkt grundet COVID-19-pandemien. Vi anbefaler, at man til enhver tid følger de opdaterede anbefalinger på Udenrigsministeriets hjemmeside.