Vigtig information om temperaturtagning- og dokumentation forud for europæiske FEI-stævner

Skal du starte FEI-stævne i et europæisk land i den kommende tid, skal du være særligt opmærksom på, at du fortsat skal monitorere din hest/ponys temperatur i 10 dage op til ankomst på stævnepladsen, og at du pr. 1. august skal oploade dokumentationen til FEI via FEI HorseApp. Dokumentation i papirform vil altså ikke længere blive godtaget.

New column

Som følge af det store EHV-1-udbrud i foråret, indførte FEI pr. 31. maj en række EHV-1-vedtægter. Disse indebærer bl.a., at man forud for deltagelse i et FEI-stævne i Europa skal levere en såkaldt ’Horse Health FEI Self-Certification’-formular inkl. temperaturlog forud for ankomst til stævnepladsen. Indtil nu har denne været i papirform, men pr. 1. august skal den altså oploades via FEI HorseApp.

Her kan du læse, hvordan du indtaster temperaturer i appen, og du kan ligeledes læse, hvordan du oploader din ’Horse Health FEI Self-Certification’-formular. Vær opmærksom på, at al information er på engelsk.

Opdateret app
FEI har netop opdateret appen, så den bl.a. bedre kan håndtere de nuværende dokumentationskrav. Appen tillader nu, at man kan:

• Håndtere og have overblik over flere heste
  • Indrapportere hestens temperatur to gange dagligt
  • Udfylde ’Horse Health FEI Self-Certification’-formularen
  • Oploade al den nødvendige information, mens man er på farten

Find appen til Android her.

Find appen til iOS her.

Har du spørgsmål til ovenstående eller til generel håndtering af de gældende EVH-1-krav i forbindelse med international stævnedeltagelse, kan du kontakte elite@rideforbund.dk.