Desværre ingen finaleplads til Andreas Schou og Darc de Lux

Det blev til 9 ærgerlige fejl i den individuelle kvalifikation for Andreas Schou og Darc de Lux, hvilket betyder, at parret desværre ikke går videre til finalen i morgen. Dermed er deres OL-eventyr altså slut, og inden for få dage vender de næsen hjemad mod Danmark.

New column

(Foto: BESTSELLER/Lars Møller for DIF og Team Danmark)

Finaledrømmen brast - nu er fokus på EM
Drømmen om finalen gik altså ikke i opfyldelse for Andreas og Darc de Lux, og Andreas lægger ikke skjul på, at han havde håbet på et bedre resultat: ”I det store hele er vi selvfølgelig super ærgerlige over, at vi ikke skal i finalen i morgen. Han (Darc de Lux, red.) starter fantastisk ud og springer alle de svære forhindringer rigtig godt, men da jeg skal vende op mod vandet, kigger han en gang for mig, og jeg ender måske 20 cm for stort på vandet. Det gør, at han lige træder på listen, og i og med, at han er så forsigtig, så gør det, at han lige står en lille smule imod på vejen hjem, og det gør, at vi får den anden fejl. Men sådan er sporten, og vi må bare øve os.” Andreas sætter dog pris på OL-oplevelsen og har allerede fokus på næste konkurrence: ”Det har været fedt at være her, og hesten har helt sikkert lært en masse. Nu skal vi bare fremad og så have EM i sigte”, afslutter han.

Også landstræner Bo K. Møller er ærgerlig over, at parret ikke gik videre til finalen, men han er i det store hele tilfreds med ridtet: ”Vi kom desværre ikke videre, og der er rigtig ærgerligt. Darc de Lux var ellers virkelig fin og rigtig godt springende. Desværre blev den lidt overforsigtig efter vandet, og Andreas havde lidt svært ved at have den fremme på det sidste spring, men alt i alt godt redet.”

I alt 30 ekvipager er videre til morgendagens individuelle finale – se startrækkefølgen til finalen her. Find desuden det endelige resultat af dagens kvalifikation her