Skal I være med i årets Walber og Stutteri Ask Cup?

Igen i 2020 afholdes der Agria DRF-mesterskab i klubholdspringning, og ligesom i 2019 afvikles mesterskabet over forår/sommersæsonen med fire kvalifikationer og en finale. Kvalifikationerne afvikles med støtte fra Walber Equestrian og Stutteri Ask og har derfor fået navnet Walber og Stutteri Ask Cup, og frem til og med 1. april kan I tilmelde jeres hold til cuppen!

Sådan afvikles turneringen
På holdet må der være op til otte ryttere, og det er herfra, at rytterne til de enkelte kvalifikationer samt finalen sættes. Man kan frit vælge hest. På bruttoholdet skal der være minimum en U18 eller U21 rytter. Rytterne skal selvfølgelig alle være medlem af- og ride for den samme klub. I de fire kvalifikationer rider en ekvipage MB1*, to ekvipager rider MB2* og en ekvipage rider MA1*.

Kvalifikationerne fordeler sig på to stævner i Jylland (Sønderborg Sportsrideklub og Hjallerup Rideklub) og to stævner på Sjælland (Riders Cup og Sportsrideklubben). Finalen afvikles den 10.-11. september hos Riders Cup.

Kvalificerede til finalen i Agria DRF-holdmesterskab præsenteret af Walber og Stutteri Ask er de otte hold (samt ligeplacerede), der efter kvalifikationerne har flest point. I finalen, der afvikles i metode B12, er kravene sat en smule op, hvorfor to ekvipager rider MB2* og to ekvipager rider MA1*.