Hvad leder du efter?

Nyheder

Ærgerlig fejl i resultatsammentælling ved Agria DRF-mesterskabet i dressur for kategori 3 ponyer

Et nærmere gennemsyn af resultaterne fra weekendens Agria DRF-mesterskab i dressur for kat. 3 ponyer har desværre vist en beklagelig fejl i sammentællingen af point grundet manglende IT-afstemninger. Det betyder i praksis, at det endelige resultat af mesterskabet er justeret, således at der nu er 2 bronzemedalje-modtagere. Derfor et stort forsinket tillykke til Sofie L.B. Thomsen. Læs mere nedenfor.

Når kategori 3 ponyerne bedømmes ved Agria DRF-mesterskabet, foreskriver DRF’s dressurreglement, at dressurdommerens point vægter 60% af den samlede bedømmelse, og at stildommerens bedømmelse vægter 40%. På bagkant af søndagens finale hos Hovgaard Rideklub er vi desværre blevet bekendte med, at procentvægtningen ikke har været korrekt, og derfor har beregningen af rytternes endelige resultater ikke levet op til de udskrevne fordringer, hvilket er meget beklageligt.

Dét betyder fejlen i praksis
I praksis betyder fejlen, at en enkelt ekvipage ikke gik videre fra første til anden afdeling, selvom denne reelt havde opnået point nok til at gå videre. Derudover betyder det, at Sofie L.B. Thomsen og Meraviglioso Stallone V, som i søndags endte på en 5. plads, reelt set havde redet sig til en bronzemedalje. Fejlen skal selvfølgelig ikke betyde, at nogen skal fratages en placering eller medalje jævnfør Fælles Bestemmelser, men Sofie skal selvfølgelig ikke snydes for sin retmæssige 3.plads og medalje, så i praksis ender vi med en delt 3. plads mellem Sofie L.B. Thomsen og Alberte Josefine Harsbo.

En fejl der ikke vil ske igen
Resultaterne bliver justeret på DRF Go!, så de bliver tilgængelige for alle. Vi lægger os naturligvis i selen for at lignende fejl ikke gentager sig og tager i den proces den aktuelle vægtning i reglementsbestemmelsen med i overvejelserne. Endnu engang beklager vi den uheldige fejl og de gener, den måtte have medført.