Ridesport

Pavo og DRF's Championater for unge heste

Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for unge heste har til mål at finde årets bedste 4-, 5-, 6-, og 7-års hest i dressur og årets bedste 4-, 5-, 6-års og 7-, og 8-års hest i springning. Championaterne for ungheste er yderst populære blandt ryttere landet over.

Kvalifikationerne i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste afvikles
ved C- og B-stævner landet over.
Finalen for dressurhestene afvikles i uge 41, mens finalen for springhestene afvikles i uge 34. begge På Stutteri Ask.

DRESSUR

Se bestemmelser for dressur 2024 (pdf)
Dressurprogrammer findes her
Noter til bedømmelse
 (pdf)
Bedømmelse af ungheste (pdf)
Harmoni (pdf)

Resultater 2024

Datoer for kvalifikationsstævner i dressur 2024:

Dato Distrikt Klub
8. - 9. juni D4 Nordvestsjællands Rideklub
Ingen kval. for 4-års heste
De to bedst placerede 5-, 6- og 7-års heste opnår adgang til Falsterbo Horse Show
22. - 23. juni D9 Billund Sportsrideklub
Ingen kval. for 4-års heste
3. - 4. august  D7 Sportsrideklubben Bogø
31. aug.  - 1. sept. D12 Dansk Varmblod Rideklub
7. - 8.  september D2 Frederiksværk Rideklub
14. - 15. september D14 Sportsrideklubben Aalborg
10. - 13. oktober D7 Stutteri Ask
FINALE

SPRINGNING

Se bestemmelser for springning 2024 (pdf)

Resultater 2023

Finalestævnet afvikles hos Stutteri Ask i uge 34.

Championat i military 2024

Dato Distrikt Klub
26. -27. oktober 4 CEP

Spørgsmål vedr. championater kan rettes til dressur@rideforbund.dk  - spring@rideforbund.dk - military@rideforbund.dk eller på tlf. 78 71 26 30

Afvikling af championater, herunder bestemmelser mm., vurderes løbende af championatsarbejdsgrupperne.

Arbejdsgruppe, Dressur: Kirsten Søgaard, Bjarne Nielsen, Anne-Mette Binder, Sabrina Hesselhede, Dennis Holst og fra DRF Anne Silfwander og Susie Juhl.

Arbejdsgruppe, Spring: Jakob Leth, Kenneth Ernst, Søren Møller Rohde og fra DRF Anne Silfwander og Kirstine Bjerre

Arbejdsgruppe, Military: Militaryudvalget og fra DRF Anne Silfwander og Susie Juhl.