Hvad leder du efter?

Ridesport

Spørgsmål om stævner og tilmelding

Spørgsmål Svar

Hvordan tilmelder jeg mig til et ridestævne?

Se vejledning her.

Må jeg melde til ridestævne pr. mail eller telefon?

Nej, alle tilmeldinger skal foretages på rideforbund.dk under fanen Go! Hvis du oplever problemer med din tilmelding, kan du skrive til go@rideforbund.dk

Jeg har meldt i en forkert klasse eller meldt på en forkert hest etc. - Hvordan ændrer jeg min stævnetilmelding?

Kontakt stævnearrangøren direkte – gerne pr. mail.

Aflysning af stævne - rytter. Hvad gør jeg? Hvis stævnet aflyses, er du berettiget til at få dit fulde indskud retur (dog ikke det online transaktionsgebyr på 40 kr jf. handelsbetingelserne). Der kan være andre regler ved aflysning grundet smitsomme sygdomme, ekstreme vejrforhold etc. For tilbagebetaling af indskud skal du kontakte stævnearrangøren med dine bankoplysninger.
Aflysning af stævne - stævnearrangør. Hvad gør vi?

Kontakt DRF, så stævnets status kan blive ændret til ”aflyst” på Go! Derefter skal I indhente bankoplysninger til de tilmeldte ryttere og sørge for tilbagebetaling af deres indskud. Dette skal ske indenfor 14 dage efter stævnets planlagte dato.

Hvorfor kan jeg ikke se mine resultater fra weekendens stævne endnu?

Det kan tage tid at få resultaterne fra stævnearrangøren til os, så man skal være lidt tålmodig. Hvis dine resultater stadig ikke er offentliggjort efter en måned, kan du kontakte os for at få dem rettet.

Hvor finder jeg bestemmelser til Distriktsmesterskaber i spring og dressur?

De overordnede bestemmelser findes i Dansk Ride Forbunds disciplinreglementer, men de enkelte sværhedsgrader kan afvige mellem de enkelte distrikter. Undersøg det derfor gerne via dit eget distrikt. Kontaktoplysninger til distrikterne kan findes her.

Hvor mange stævnetyper findes der?

Oversigt over de danske stævnetyper findes i Dansk Ride Forbunds Fælles Bestemmelser (under stævnetyper) og kan ses her.

Hvad er Multisport?

Multisport er forskellige aktiviteter, hvor der i nogle aktiviteter kan rides i hold. Alle kan deltage, uanset hvilken hest man rider på. Du finder her et utal af aktiviteter, som både kan bruges til konkurrence og til læring i elevskolen. Alle disse aktiviteter er både sjove og udviklende for rytteren og hesten. Læs mere her.

Hvor finder jeg ridestævner i mit nabolag?

Oversigt over ridestævner findes på rideforbund.dk under fanen Go! og 'Stævne- og aktivitetskalender'. Du kan fremsøge stævner i forskellige landsdele, kaldet distrikter. Find ud af hvilket distrikt din klub hører under, ved at søge på din klub lige her.

Jeg har et spørgsmål til DRF Dressur app – hvem skal jeg kontakte?

Vi hjælper gerne, og kontakt os på info@rideforbund.dk
Kan den klub, jeg er medlem af, kræve, at jeg hjælper ved stævneafvikling for at måtte starte på hjemmebane? Ja, det kan de godt, da det kan være en del af regelsættet i den specifikke klub.
Det er god stil, at det tydeligt fremgår af klubbens regler og ved indmeldelse i klubben, så spørg evt. specifikt i klubben ved indmeldelse eller på generalforsamling, så det ikke kommer som en overraskelse.