Spørgsmål | Svar |
Hvordan opretter jeg en Go!-profil? |
Se vejledning her. |
Hvordan køber jeg min rytterlicens, så jeg kan starte stævner? |
Se vejledning her. |
Hvad kan jeg ride på min rytterlicens? |
Du kan altid ride stævner på tilsvarende niveau samt lavere niveauer end din indløste rytterlicens. Dvs. at hvis du har indløst en C-licens, kan du også deltage ved D-stævner. |
Kan jeg opgradere min rytterlicens, så jeg kan starte stævner på et højere niveau end hidtil? |
Ja, hvis du f.eks. har en D-licens, kan du opgradere den til C-licens. Dette gøres via din Go!-profil (se evt. vejledningen for køb af rytterlicens). Systemet beregner selv differencen, så du ikke skal betale det fulde beløb for C-licens, når du opgraderer. |
Hvad koster en rytterlicens? |
Link til prisliste findes her. |
Hvorfor kan jeg ikke tilmelde et stævne, samtidig med at jeg indløser rytterlicens? |
Systemet skal registrere, at du som rytter har den korrekte rytterlicens til niveauet, hvorfor rytterlicensen skal indløses og betales, før tilmelding til stævne kan foretages. |
Hvad kan det skyldes, hvis jeg ikke kan tilmeldes en klasse eller et stævne? |
|
Hvordan logger jeg på rideforbund.dk, når jeg har fået ny mailadresse? |
Systemet ved ikke, at du har skiftet mailadresse, så du skal logge på rideforbund.dk med de samme oplysninger, som du plejer. Når du først er logget ind, kan du gå ind under ”Mine oplysninger” og ændre din mailadresse. |
Hvorfor meddeler systemet, at mit rytterlicensnummer ikke er gyldigt, når jeg har betalt min rytterlicens? | Dette kan skyldes, at du er koblet til det forkerte DRF-nummer (licensnummer). Under "Min Profil" -> "Mine Oplysninger", kan du, se hvilket nummer, du er koblet til. Hvis det ikke stemmer overens med det, der står på din faktura, bedes du tage kontakt til os. |
Jeg kan ikke huske min adgangskode, hvad gør jeg? |
Du kan få tilsendt din adgangskode ved at klikke på "Glemt adgangskode". |
Hvordan opretter jeg en Go!-profil til et barn under 13 år? |
Hvis barnet har sin egen mailadresse, opretter du blot en ganske almindelig profil – se evt. vejledning her. Herefter skal du som forælder godkende dit barns profil gennem en to-faktorgodkendelse, hvor du skal angive en anden mailadresse end den, du har oprettet barnet med fx din egen. Har barnet ikke en mailadresse, skal du sende en mail til go@rideforbund.dk. |
Hvordan tilføjer jeg en rytter til ”Mine Ryttere”? |
Først og fremmest skal både du og den rytter, du vil tilføje, begge have profiler på DRF Go!. Såfremt en eller begge af personerne ikke har en profil, så skal den/disse først oprettes (se evt. vejledning her). Hvis begge er oprettet, gør da følgende:
|
Skal man være medlem af en rideklub for at starte stævner under Dansk Ride Forbund (DRF)? |
Ja, man skal være medlem af en rideklub under DRF for at kunne starte stævner under DRF. Du kan se en liste over rideklubber under DRF her. |
Må man starte stævner i rideklubber, der ikke er medlem af Dansk Ride Forbund (DRF)? |
Ja, men vær opmærksom på, at dine resultater ikke registreres på rideforbund.dk. |
Hvorfor kan jeg ikke melde samme ekvipage (samme rytter og hest) to gange i en klasse? |
Som udgangspunkt kan en ekvipage kun meldes en gang i en klasse – kun ved procentklasser i dressur og B0-klasser i spring kan stævnearrangøren fravige dette og tillade to starter pr. ekvipage pr. klasse. Kontakt eventuelt stævnearrangøren, hvis du ikke automatisk kan tilmelde samme ekvipage to gange i disse klasser. |
Hvad går onlinegebyret på 40 kr. til? |
De 40 kr. er et administrationsgebyr på lige fod med det, man fx betaler, hvis man bestiller koncertbilletter, biografbilletter eller lignende. Gebyret går blandt andet til vedligehold og udvikling af Dansk Ride Forbunds IT-systemer, herunder resultatregistrering, samt til uddannelse af officials mm. |
Kan man som rytter være medlem af Dansk Ride Forbund (DRF)? |
Nej, som rytter er man medlem af en rideklub, som er medlem af DRF. Vær dog opmærksom på, at du skal have en rytterlicens udstedt af DRF for at starte stævner fra D-niveau. |