Ridesport

Sådan ansøger du

På siden her finder du alt information omkring ansøgningsprocessen til DRF og Agria Ponycamp 2023. Du finder alt lige fra krav til videoen, til hvor du skal lægge videoen op og gode råd til den perfekte ansøgningsvideo. Vi glæder os til at modtage din videoansøgning.

Hvor:
Du ansøger om at komme med på DRF og Agria Ponycamp 2023 ved at lave en video og sende den til os som en privat besked på Facebook eller Instagram. Alternativt er du også velkommen til at sende den til os via WeTransfer til vores mail info@rideforbund.dk. Husk at angive om du ansøger til øst eller vest.

Hvordan:
Videoen skal vise dig og din hest eller pony og overbevise os om, at netop du og din bedste hesteven fortjener muligheden for at komme med på DRF og Agria Ponycamp.

Derudover skal du have fokus på følgende temaer i din video:

• Hvad gør du for at fremme fællesskabet?
  • Kærligheden til din hest/pony.
  • Hvordan skaber du tryghed i stalden?
  • Hvordan sørger du for at prioritere sikkerhed i stalden?

DRF og Agria trækker derefter lod blandt de bedste ansøgninger, som opfylder kravene. For at opfylde kravene skal din video være personlig og have fokus på årets videotemaer. Videoen må gerne være kreativ, men du behøver ikke bruge andet end din telefon. Der bliver trukket 20 vindervideoer.

Videoen må max vare 1 minut og 30 sekunder.

For at blive taget i betragtning, skal du være mellem 10 og 16 år på tidspunktet for campen, selv kunne medbringe (og transportere) enten hest eller pony og kunne håndtere og passe hesten selv under opholdet. Der vil naturligvis være voksne fra DRF til stede, som kan hjælpe, men udgangspunktet er, at hesten eller ponyen er eget ansvar.

Hvornår:
Ansøgningsfristen er den 5. juli 2023. Vinderne får direkte besked senest den 1. september 2023.

Tips til den gode videoansøgning

1. Start med at skrive ned, hvad der skal være med i din video: Hvad er det bedste ved din hest, hvad kan I godt lide at lave sammen, er der nogle steder, der er specielle for jer? Hvilken ven eller veninde vil du tage med, hvis du bliver udvalgt, og hvorfor kan I godt lide at ride sammen?

2. Du behøver kun bruge din mobiltelefon: Optag noget nyt, men brug også nogle af de gode klip, du allerede har liggende.

3. Det er vigtigt, at videoen er personlig: Man skal ikke kun se din hest eller pony, men også dig.

4. Brug forskellige slags klip: Langt fra og tæt på, så man både kan se dig, hesten eller ponyen og jer to som helhed. Vær også kreativ, og brug sjove vinkler. Måske kan du klistre telefonen fast til et spring eller bunden af en trillebør? Det er kun fantasien, der sætter grænser.

5. Sidst men ikke mindst: Det er DIN video, så lav den på DIN måde.

Følg med på de sociale medier
Følg med på DRF og Agria Ponycamps facebookside og instagramprofil, hvor der løbende vil blive delt nyt om campen, være konkurrencer og meget mere.

OBS! Vi ønsker at give en unik oplevelse til så mange børn og unge som muligt. Derfor er det ikke muligt at deltage i DRF og Agria Ponycamp 2023, hverken som deltager eller som gæst, såfremt man allerede har været på en tidligere camp afholdt af DRF.

Opbevaring af videoer og personlige oplysninger
DRF behandler dine oplysninger i overensstemmelse med databeskyttelsesreglerne. DRF er dataansvarlig, og formålet med vores behandling af oplysningerne er at udvælge 20 ansøgere og sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra a (samtykke) og f (interesseafvejning). Oplysningerne vil kun blive brugt internt i Dansk Ride Forbund i forbindelse med udvælgelsen af ansøgere. Det vil kun være relevante personer i Dansk Ride Forbunds administration, der vil have adgang til oplysningerne. Oplysningerne vil ikke blive delt med andre. Alle videoer samt oplysninger bliver slettet senest den 31. oktober 2023. Formålet med denne opbevaring er at kunne dokumentere, at rekrutteringsforløbet er sket sagligt og lovligt. Læs mere i vores privatlivspolitik her.