Hvad leder du efter?

Ridesport

DRF Kæpheste Cup

En klub under Dansk Ride Forbund kan afvikle kvalifikationstævner i DRF Kæpeheste Cup. Stævnerne kan afholdes ved "almindelige" ridestævner eller særskilt, alt efter klubbens ønsker.

Dansk Ride Forbund introducerer nu DRF Kæpheste Cup, som bliver en landsdækkende turnering med kvalifikationer i hele landet og en stor finale i 2021. Turneringen vil løbe indtil maj 2021, og alle rideklubber under Dansk Ride Forbund kan afholde kvalifikation(er).

En turnering der favner bredt:
Kæphesteaktiviteter er for alvor blevet populære i Danmark, men der mangler et samlingspunkt. Derfor har Dansk Ride Forbund nu etableret DRF Kæpheste Cup, som er en turnering, hvor alle børn mellem 4-16 år kan deltage. Ønsket er at favne så bredt som muligt, og derfor kræver det heller ikke klubmedlemsskab at deltage. Cuppen har mange fordele for både deltagere og klubber, bl.a. nye potentielle klubmedlemmer, bredere introduktion til både rideklubber og sporten generelt, samt god og sund motion til deltagerne.

Hvad kræver det af klubben?
Klubben skal have en udendørsbane, ridehus eller andet egnet areal. Cuppen afvikles i dressur, spring og ponygames. Regler for afvikling af cuppen kan ses her på siden.

Regler
Regler for afvikling af DRF Kæpheste Cup

Bestemmelser
Bestemmelser for DRF Kæpheste Cup

Vil I afvikle en kvalifikation af DRF kæpheste Cup?
Ønsker jeres klub at afvikle en kvalifikation af DRF Kæpheste Cup, skal I indberette stævneterminer via dette indberetningsskema og sende det til bredde@rideforbund.dk

Oversigt over DRF Kæpheste Cup kvalifikationsstævner:
Se oversigten her.

Indberetningsskema til kvalifikationsstævne(r) termin 2020/2021 klik her.

Du finder resultatskemaer til indberetning her.

Du finder dommervejledning her.

Samlet resultat 2020:
Dressur (opdateret 27/11-2020)