Ridesport

DRF Kæpheste Cup

En klub under Dansk Ride Forbund kan afvikle kvalifikationstævner i DRF Kæpeheste Cup. Stævnerne kan afholdes ved "almindelige" ridestævner eller særskilt, alt efter klubbens ønsker.

Dansk Ride Forbund introducerer DRF Kæpheste Cup, som bliver en landsdækkende turnering med kvalifikationer i hele landet og en stor finale på begge sider af storebælt i sommeren 2022. Turneringen vil starte i foråeret 2021 og alle rideklubber under Dansk Ride Forbund kan afholde kvalifikation(er).

En turnering der favner bredt:
Kæphesteaktiviteter er for alvor blevet populære i Danmark, og DRF vil gerne lave et samlingspunkt for disse aktiviteter. Derfor har DRF nu etableret DRF Kæpheste Cup, som er en turnering, hvor alle børn mellem 4-16 år kan deltage. Ønsket er at favne så bredt som muligt, og derfor kræver det heller ikke klubmedlemsskab at deltage. Cuppen har mange fordele for både deltagere og klubber, bl.a. nye potentielle klubmedlemmer, bredere introduktion til både rideklubber og sporten generelt, samt god og sund motion til deltagerne.

Hvad kræver det af klubben?
Alle rideklubber kan afholde DRF Kæpheste Cup. Klubben skal bare have en udendørsbane, ridehus eller andet egnet areal. Cuppen afvikles i dressur, spring og forhindringsbane og klubben kan vælge at afvikle alle tre discipliner eller blot en eller to.

Vil I afvikle en kvalifikation af DRF kæpheste Cup?
Ønsker jeres klub at afvikle en kvalifikation af DRF Kæpheste Cup, skal I skive en mail med ønsket om dato og hvilke klasser I vil afvikle til multi@rideforbund.dk

Bestemmelser
Bestemmelser for DRF Kæpheste Cup

Dressur - Protokol/program
Kæpheste baneskitse
Kæpheste Cup LC1
Kæpheste Cup LC1 - Tegning
Kæpheste Cup MB0
Kæpheste Cup MB0 - Tegning
Kæpheste Cup GRAND PRIX
Kæpheste Cup GRAND PRIX - Tegning
Inspirationsvideo af kæphest dressur
Kæphest dressur
Kæphest dressur (med mange børn)
Ponygames - video af kæphest ponygames
Forhindringsbane (video 1)
Forhindringsbane (video 2)
Springning - video af kæphest spring
Springbane (video 1)
Springbane (video 2)
Springbane (video 3)
Springbane (video 4)

Resultatindberetning
Alle resultater indberettes via nedenstående skema og sendes til multi@rideforbund.dk efter stævnets afslutning og senest 3 dage efter.

Resultatskemaer til indberetning.

Dommervejledning
Du finder dommervejledning her.

Løbende resultatopdatering
Øst
Vest

Finaler
Dato for finalen i VEST er d. 11/06-22 og i ØST d. 25/06-22.
DRF Kæpheste Cup Finalen er sponsoreret er Mikkla, se deres udvalg af alt til kæphest lige her

New column