Hvad leder du efter?

dec
2022
Fra 27-12-2022 til 27-12-2022
  • Spring
  • Hest/Pony

HSR Jule Spring (D)

Stævnenummer
Prop00043508
Dato for resultat d. 27-12-2022
Resultatbehandling færdig
Mulighed for eftertilmeldinger
(Start ikke garanteret - kontakt stævnearrangør INDEN tilmelding)
Horsens Sportsrideklub (Distrikt D10)
Thorsgårdsvej 40
8700 Horsens

Kontakt inden stævnet

Stævne udvalget
00000000
staevne@horsenssportsrideklub.dk

Officials

Officials ikke angivet

Klasser

Tirsdag 27-12-2022

Spring: Springning Showklasse - Pony B0 (svh 0) | Max tilmeldinger 999

Præmier:
0: 0
Tilmelding DKK 100,00 (Efteranm. DKK 125,00 )

Spring: Springning Showklasse - Pony B0 (svh 0) | Max tilmeldinger 999

Præmier:
0: 0
Bemærkninger

Udklædning er valgfri. Se klassebeskrivelse i bemærkninger

Tilmelding 100,00 (Efteranm. 125,00 )

Spring: Ydelsestype 1 (svh 0) | Max tilmeldinger 999

Præmier:
0: 0
Bemærkninger

Er kun for ponyryttere der har deres sidste pony år

Tilmelding DKK 50,00 (Efteranm. DKK 50,00 )

Spring: Springning Showklasse - Hest & Pony B0 (svh 0) | Max tilmeldinger 999

Præmier:
0: 0
Bemærkninger

10-20-30-40-50-60-70-80-90-100-105-110-115-120

Tilmelding DKK 100,00 (Efteranm. DKK 125,00 )

Spring: Springning Showklasse - Hest B0 (svh 0) | Max tilmeldinger 999

Præmier:
0: 0
Bemærkninger

Udklædning er valgfri. Se klassebeskrivelse i bemærkninger

Tilmelding 100,00 (Efteranm. 125,00 )

Bemærkninger til stævne

1.        Stævnet afholdes på adressen: Thorsgårdsvej 40, 8700 Horsens

2.        Anmeldelsesadresse: Tilmelding SKAL ske via DRF GO
Skulle der opstå situationer hvor der ikke kan tilmeldes sådan, opkræves der tastegebyr på 50kr. (Ved tilmelding via mail, forpligter man sig i det øjeblik vi har tastet din tilmelding til at betale indskud, også selv om man melder fra igen. Rytter licens og Hest id, SKAL oplyses.) Alt tilmelding på mail, betragtes som efteranmeldelse, uanset årsag.

3.        Rettidig frameldingsfrist er 21/12-22. Se evt. DRF´s regler for tilbagebetaling af indskud. Husk at medsende bankoplysninger.

4.        Kontaktperson før stævnet: Mail:staevne@horsenssportsrideklub.dk (Andet end mails besvaret IKKE.) Mail tjekkes dagligt 1 uge inden sidste tilmelding.Telefon under stævnet (åben 1 time før start): 60 69 29 47 (SMS besvares ikke.)

5.        Mobilpay er muligt på 582962

6.        Ved eftertilmelding SKAL klubben kontaktes inden.

7.        Startlister og resultater findes online på Equipe. Alle opfordres til løbende at holde sig orienteret. 

8.        Minimum 1 hjælpervagt pr. HSR-rytter, der starter under stævnet

9.        Følg klubben på vores hjemmeside www.horsenssportsrideklub.dk eller facebook eller IG

10.     Forventet starttidspunkt 8:00, afhængig af antal starter.  

11.     Da alle klasserne er B0, er OUT reglerne ikke gældene, og resultetet er ikke gældene til OUT reglerne. 

12.     Vi anbefaler, at man følger DRF´s retningslinjer ift sygdom blandt heste. Staldene er lukkede for udefra kommende heste, og boksudlejning under stævnet tilbydes ikke.

13.     Gyldigt vaccinationskort, hestepas og klubmedlemsbevis skal kunne vises på forlangende

14.     Parkering af trailere på den store sandbane. Lastbiler henvises til parkeringspladsen. Personbiler langs hegnet samt langs hallen og evt. også på marken ved indkørslen.

15.     Der rides indendørs. Stævnet afvikles i 20 x 60 ridehal med fiberbund. Opvarmning i tilstødende ridehal på 18 x 38 med fiberbund. Max 10 ryttere ad gangen på opvarmningen. Skridt varm/af udendørs. Alle samler selv op straks efter deres hest/pony gøder. Der forefindes trillebører i hjørnet af hallerne hertil.

16.     Der er mulighed for køb af mad og drikke i vores cafeteria, som har åbent under hele stævnet

TD: ?

Klasse 2 og 5

Ekvipagen disponerer over en i propositionerne fastsat ridetid i sekunder. Der er ingen mållinje. Hvis ekvipagen har sprunget banen, fortsættes den nærmeste vej til første spring og videre gennem banen, indtil ridetiden er udløbet. Når ridetiden er udløbet, giver overdommeren signal til rytteren om at standse. Rytteren skal, efter at der er givet signal, springe det næste spring. Ridetiden tages, når hestens forben rører jorden efter, at dette spring er overvundet. Dette spring giver ikke point. I denne springning må der ikke være kombinationer. Bestemmelse af placeringsrækkefølge. Der gives 2 point for hvert fejlfrit spring, 1 point for et spring, hvor der er nedslag, og 0 point for spring, hvor der dømmes vægring eller udbrydning, men springet skal overvindes, inden ekvipagen rider videre. Et spring betragtes som tællende, når hestens/ponyens bagben har forladt jorden på opspringssiden. Ulydighed straffes med den tid, hændelsen tager. Ved 3. ulydighed diskvalificeres ekvipagen. Tidstillæg i forbindelse med ulydighed tillægges ridetiden på banen og giver sammenlagt ridetiden. Den rytter, der opnår højeste pointtal, vinder, den der har næsthøjeste nr. 2 etc. Hvis flere har samme pointtal, er ridetiden afgørende. Hvis rytteren udgår uden at fuldføre sit ridt, noteres der ikke tid, idet ryttere med samme pointtal uden tidtagning er ligeplacerede efter ryttere med samme pointtal med noteret ridetid. Når det drejer sig om 1. pladsen, og der er flere ryttere med samme pointtal og samme tid, springes der om over samme bane, men med max. 40 sekunders ridetid. Hvis rytterne igen skulle stå lige, er de ligeplacerede

Ridetiden vil være 65 sek..

Alle gennemførste equipager vil modtage en roset, og der vil være placeringer efter antal startende.

Udklædning er IKKE et krav, men der vil være en præmie til bedste udklædning i juletema.

Klasse 3: Rosenparade

Dette er for de equipager der har deres sidste ponyår. Her vil der blive sagt farvel med en blomst og rytteren vil kan udfylde en speakerseddel hvor man kan takke dem man har lyst. Man fremmøder uden pony/hest og er KUN for dem der falder for aldersgrænsen til pony.