mar
Fra 09-03-2024 til 10-03-2024
  • Hest/Pony

Talent- og Bruttosamling Voltigering 9-10 marts (Kursus)

Stævnenummer
Prop00050035
Dato for resultat d. 10-03-2024
Propositioner godkendt
Dansk Ride Forbund (Distrikt )
Idrættens Hus, Brøndby Stadion 20

Kontakt inden stævnet

Karoline Kjemtrup
voltigering@rideforbund.dk

Officials

Officials ikke angivet

Klasser

Ingen tilgængelige

Bemærkninger til stævne

Talent- og Bruttosamling med Kai Vorberg og Rikke Laumann

Samling for Talent- og Bruttogruppen finder, som varslet, sted den 9.-10 marts på Egholm Ridecenter i Skibby på Sjælland.

På samlingen underviser den tyske landstræner Kai Vorberg. Det vil være muligt at få undervisning i det I hver især ønsker at fokusere på. I kan altså vælge at fokusere på longering, ridning, obligatorisk, kür, eller en kombination. Samtidig vil der blive udbudt 4 træningstider med Kai på træhest om lørdagen. Dette kan tilkøbes separat, og vil blive tildelt efter først til mølle. Se længerede nede for tilmeldingsprocedure.

Derudover kommer Rikke Laumann om søndagen og laver udøver test. Som et nyt tiltag udbyder Rikke også test til rytteren af voltigeringshesten. Dette kan tilkøbes separat og afregnes direkte med Rikke.

Programmet for weekenden:

Lørdag:

Ca. 08.00 – 17.00: Undervisning i ridehallen med Kai med valgfrit fokus (40 min undervisning pr. hest)

Ca. 18.00-20.00: Teoretisk oplæg ved Kai Vorberg

Søndag:

Ca. 08.00-15.00: Undervisning i ridehallen med Kai med valgfrit fokus

VIGTIG praktisk information

Prisen er 800 kr pr. hest/team. Kommer man med flere heste, skal kurset lægges i kurven flere gange svarende til antal heste.

Opstaldning skal betales direkte til Egholm Ridecenter på dagen.

Pris for opstaldning er 400 kr. for både lørdag og søndag. Der er 10 bokse og heste fra Jylland har førsteret til boksene. Det noteres i bemærkning ved betaling, om man ønsker opstaldning, og til hvor mange heste.

Bemærk samlingen er uden overnatning. I er altså selv ansvarlige for at finde et sted at overnatte fra lørdag til søndag. Tag evt. kontakt til Skibby udøvere for overnatningsmuligheder.

Der vil blive taget hensyn til lang rejsetid i tidsplanen for undervisningen både lørdag og søndag.

Skriv meget gerne i bemærkning hvad I ønsker at arbejde med i undervisningen med Kai.

Adresse: Trehøjevej 47, 4070 Kirke Hyllinge

Ekstra træhest træning med Kai

Prisen for en times træning er 400 kr. Man bestemmer selv hvad fokus skal være. Træhesttræninger kan evt. deles med en anden udøver så hver får 30 min. Dette aftales indbydes og der gives besked herom på voltigering@rideforbund.dk

Tilmelding til træhesttræninger sker via kurset ”Træhesttræning Kai Vorberg”. Der er 4 pladser og tilmelding sker efter først til mølle-princippet. Der tages hensyn til at hestetræning og træhest træning ikke ligger samtidig.

Forplejning

Information om forplejning følger til de tilmeldte.

Tilskuerbillet

Det vil være muligt at købe en tilskuerbillet. En tilskuerbillet omfatter adgang til at se/lytte til undervisning begge dage + det teoretiske oplæg om aften. Tilskuerbillet er til deltagere som ikke er longeføre eller voltigør, forældre, hesteejer, træner osv.
 Prisen for tilskuerbillet er 100 kr. og købes særskilt i kurset ”Tilskuerbillet samling 9.-10. marts”.

For spørgsmål kontakt voltigering@rideforbund.dk

Vi glæder os til at se jer!