Hvad leder du efter?

Ridesport

Kæphest

Som noget nyt har Dansk Ride Forbund sat en ny aktivitet i verden – nemlig kæphest. Læs med her, for at se hvordan kæphest kan bruges i DIN rideklub.

Kæphesteaktiviteter er for alvor blevet populære i Danmark, og hvorfor ikke ride på kæphest i et miljø, hvor der i forvejen findes rigtige heste, nemlig i en rideklub.
Kæphest som aktivitet ude i rideklubber har mange fordele, både for klubben og dens medlemmer. Kæpheste ridning har nemlig mange kvaliteter, nogle af dem er listet nedenfor:

• Kæphesteaktiviteter er nemme at igangsætte og kræver lidt plads
  • Kæphesteridning er omkostningslet for rideklubben
  • Kæphesteridning giver god og sund motion til deltagerne
  • Kæphesteridning kan give en god forståelse af alt fra øvelser i dressuren til forståelsen af linjeføringen i på en springbane.

Det er kun fantasien der sætter grænser for, hvad man kan lave af aktiviteter på en kæphest!

Hvor kan jeg gå til kæphest?
Se her

Hvordan kommer vi i gang med kæphesteaktiviteter i rideklubben?
Nedenfor findes videoer til inspiration til ponygames, spring og dressur, samt tre kæpheste dressurprogrammer. Desuden hjælper vi jer meget gerne i gang med kæphesteaktivitet i jeres rideklub. Skriv til bredde@rideforbund.dk for hjælp og sparring til at komme i gang, så kommer vi enten ud på et klubbesøg, eller vejleder via tlf. eller e-mail.

I DRF har vi en officiel kæpheste cup. Læs mere her.

Der kan udskrives konkurrencer i følgende aktiviteter:

Dressur - Protokol/program
Kæpheste Cup LC1
Kæpheste Cup LC1 - Tegning
Kæpheste Cup MB0
Kæpheste Cup MB0 - Tegning
Kæpheste Cup GRAND PRIX
Kæpheste Cup GRAND PRIX - Tegning
Video af Kæphest dressur
Kæphest dressur (LC1)
Kæphest dressur (MB0)
Kæphest dressur (Grand Prix)
Kæphest dressur (med mange børn)
Ponygames - video af kæphest ponygames
Ponygamesbane (video 1)
Ponygamesbane (video 2)
Springning - video af kæphest spring
Springbane (video 1)
Springbane (video 2)
Springbane (video 3)
Springbane (video 4)

SoMe og lokalmedier
Vi hjælper jer meget gerne med at øge omtalen af jeres kæphesteridning på sociale medier. ”Tag” DRF i jeres opslag på instagram og/eller send gode kæpheste-historier til bredde@rideforbund.dk, så deler vi budskabet sammen med jer.

Forhandler af kæpheste
Hos Legehjulet kan du købe markedets nok bedste og lækreste kæpheste. Lad fantasien sejre og lad disse smukke heste stolt bære dit barn rundt til DRF Kæpheste Cup stævner. Kæphestene fra Legehjulet er alle flotte, solide og håndlavede med et højt detaljeniveau. Brugerne kan efterfølgende selv style hestene, så de får et unikt særpræg. Ved køb af kæpheste hos www.legehjulet.dk får du fri fragt til nærmeste pakkeshop. Benyt koden: DRF Kæpheste.