Hvad leder du efter?

Ridesport

Breddeaktiviteter

Hvad er Breddeaktiviteter? Breddeaktiviteter er forskellige aktiviteter, hvor der ofte rides i hold. Alle kan deltage, uanset hvilken hest man rider på. Du finder her et utal af aktiviteter, som både kan bruges til konkurrence og til læring i elevskolen. Alle disse aktiviteter er både sjove og udviklende for rytteren og hesten.

Breddestævner:
Alle klubber kan udskrive stævner samt klasser i disse breddeaktiviteter. Fordelene ved at afholde denne type klasser/stævner er, at det er anderledes konkurrencer end i de ordinære discipliner, og så kræver deltagelse i breddestævner ikke rytterlicens. Stævnerne oprettes i Go!-fanen på lige fod med de øvrige discipliner.
For spørgsmål m.m. er du/I meget velkomne til at kontakte DRF på bredde@rideforbund.dk. Alternativt kontakt breddeudvalget direkte.

DRF Bredde Cups:
I de fire største breddeaktiviteter, samt i kæpheste ridning, tilbyder DRF turneringer. Løbende gennem året indsamler man point i de forskellige cups, og til sidste afholdes der finaler i alle cups.

Læs mere om DRF’s bredde cups her.

Cup målrettet voksne
Som noget nyt indfører DRF også en cup specielt målrettet voksne afholdt i den populære disciplin, forhindringsbane. Denne cup er særligt tilrettelagt til de voksne ryttere, der inspireres af at konkurrere i andre aktiviteter end de klassiske spring og dressur-aktiviteter. Læs mere om dette her.