DRF’s formand og næstformand indklaget for DIF's Etiske Komité

Dansk Ride Forbunds formand, Dan Boyter, og næstformand, Ditte Bach Sørensen, er blevet indklaget for Danmarks Idrætsforbunds (DIF) Etiske Komité. Henvendelsen kommer fra fire af forbundets bestyrelsesmedlemmer, som mener, at der er sket overtrædelser af bestyrelsens forretningsorden, vedtægterne samt principperne for ”good governance”.

Flere klagepunkter rejst
Henvendelsen til Etisk Komité blev oprindeligt indsendt den 17. september 2024 og indeholder en række alvorlige klagepunkter, som blandt andet vedrører formandens og næstformandens rolle i forbindelse med økonomisk støtte til World Cup 2024, håndteringen af veterinærrapporter og en sag mod formanden for springudvalget. Etisk Komité har bedt de indklagede om en skriftlig redegørelse inden for 14 dage, så sagen kan blive fuldt oplyst.

På nuværende tidspunkt har Etisk Komité ikke taget stilling til, om der er sket overtrædelser af good governance i Dansk Ride Forbund. Komitéen forventer at inddrage begge parter og undersøge alle klagepunkter, før der træffes en afgørelse.

Næste skridt i sagen
Når formand Dan Boyter og næstformand Ditte Bach Sørensen har indsendt deres skriftlige svar, vil Etisk Komité tage stilling til den videre behandling af sagen. Hvis nødvendigt, vil flere bestyrelsesmedlemmer og relevante personer blive inddraget.