Hvad leder du efter?

Nyheder & inspiration

8. juli 2020

Lige ret for alle sportsgrene i Danmark, tak!

Dansk Ride Forbunds formand Ulf Helgstrand retter en skarp kritik mod de ulige retningslinjer i forhold til forsamlingsforbuddet, hvor der åbnes op for tilskuerantallet – kun til fodboldkampe.

8. juli 2020

Skal jeres klub afvikle Agria DRF-mesterskabet i indendørs springning for pony og Children i uge 40?

Oprindeligt var mesterskabet placeret i foråret, men blev pga Covid 19 aflyst. Øvrige omstændigheder har gjort, at det alligevel ikke er muligt for Hedensted og Omegns Rideklub at afvikle mesterskabet på den nye termin d. 2. – 4. oktober 2020. Derfor søger vi en ny stævnearrangør til at afholde stævnet – bemærk, deadline for ansøgning er torsdag den 16. juli.

3. juli 2020

Hesteregistrering og ejerskifte sker hos SEGES

Hvis du er hesteejer og eks. skal have udstedt hestepas, ejerskiftet din hest, registreret din hest efter salg fra et andet land eller har mistet dit ejercertifikat, er det SEGES, du skal henvende dig til. Hos Dansk Ride Forbund varetager vi til gengæld konkurrencehesteregistrering og udstedelse af FEI-pas.

2. juli 2020

Vidste du, at vi løbende modtager ændringsforslag til vores reglementer?

DRF´s reglementer gennemgås og opdateres som udgangspunkt op til årsskiftet, og vi er altid åbne for input til eventuelle forbedringer. Læs mere nedenfor.

1. juli 2020

Dansk Ride Forbund indgår ny aftale med Dansk Erhverv om support til klubberne

Pr. 1. juli har vi indgået en ny samarbejdsaftale med Dansk Erhverv (DE) omkring support til vores klubber. Det betyder, at alle DRF’s klubber med egen elevskole automatisk bliver gratis basismedlemmer af DE, og at de øvrige DRF-klubber kan tegne et basismedlemskab til en stærkt reduceret pris. Læs mere her.

1. juli 2020

Håndtering af FEI-pas i uge 29 og 30

Sommerferien er over os, og det betyder som altid, at der geares lidt ned de fleste steder. I uge 29 og 30 modtager Dansk Ride Forbund (og de andre forbund i Idrættens Hus) ikke post og pakker, og det vil derfor ikke være muligt for jer at indsende FEI-pas til ekspedering i denne periode. Det vil dog stadig være muligt at møde op personligt efter aftale. Læs mere nedenfor.