nov
Fra 05-11-2022 til 05-11-2022
  • Dressur
  • Hest/Pony

Ungchampionater, Madaljeridning, VDM og procentklasser i dr (R)

Stævnenummer
Prop00045698
Dato for resultat d. 05-11-2022
Resultatbehandling færdig
Mulighed for eftertilmeldinger
(Start ikke garanteret - kontakt stævnearrangør INDEN tilmelding)
Bærsholmvej 28
7800 Skive

Kontakt inden stævnet

Bertine Davelaar
26190989
nb.solhjemvej1@yahoo.dk

Officials

Officials ikke angivet

Klasser

Lørdag 05-11-2022

Dressur: LB2-B Ponyer 2014 (svh 1) | Max tilmeldinger 999

Se punkt 11. i bemærkninger til stævnet.

Tilmelding 200,00 (Efteranm. 300,00 )

Dressur: LA2-B Ponyer (svh 2) | Max tilmeldinger 999

Dressur: LA4-B Ponyer (svh 3) | Max tilmeldinger 999

Dressur: PRI12 Ponyer Indledende (svh 5) | Max tilmeldinger 999

Se punkt 11. i bemærkninger til stævnet.

Tilmelding 200,00 (Efteranm. 300,00 )

Dressur: PRM12 Ponyer indv. (svh 6) | Max tilmeldinger 999

Dressur: LA2-B Ponyer (svh 2) | Max tilmeldinger 999

Bemærkninger

Se punkt 14. i bemærkninger til stævnet.

Tilmelding 150,00 (Efteranm. 200,00 )

Dressur: LA4-B Ponyer (svh 3) | Max tilmeldinger 999

Bemærkninger

Se punkt 14. i bemærkninger til stævnet.

Tilmelding DKK 150,00 (Efteranm. DKK 200,00 )

Dressur: Dressur Showklasse - Hest & Pony (svh 0) | Max tilmeldinger 999

Bemærkninger

Se punkt 13. i bemærkninger til stævnet. Der påkræves fuldt medlemsskab af Avlsforeningen for New Forest Ponyer i Danmark.

Tilmelding 75,00 (Efteranm. 100,00 )

Bemærkninger

Se punkt 15. i bemærkninger til stævnet. Program kan tilsendes ved kontakt af stævneansvarlig. Der må gerne rides med trækker eller opråber. For denne klasse maks 4- starter samlet pr. pony.

LD1-B Ponyer 2014, LD2-B Ponyer 2014
Bemærkninger

Se punkt 16. i bemærkninger til stævnet. Maks alder for deltager 10 år.

Underklasser:
LD1-B Ponyer 2014, LD2-B Ponyer 2014, LC1-B Ponyer 2014, LC2-B Ponyer 2014, LC3-B Ponyer 2014
Bemærkninger

Se punkt 17. i bemærkninger til stævnet.

Bemærkninger

Se punkt 17. i bemærkninger til stævnet.

Tilmelding DKK 90,00 (Efteranm. DKK 120,00 )

Underklasser:
LC1-B Ponyer 2014, LC2-B Ponyer 2014, LC3-B Ponyer 2014, LB1-B Ponyer 2014, LB2-B Ponyer 2014, LB3-B Ponyer 2014, LD1-B Ponyer 2014, LD2-B Ponyer 2014
Bemærkninger

Se punkt 8. i bemærkninger til stævnet.

Tilmelding DKK 150,00 (Efteranm. DKK 200,00 )

Underklasser:
LC1-B Ponyer 2014, LC2-B Ponyer 2014, LC3-B Ponyer 2014, LB1-B Ponyer 2014, LB2-B Ponyer 2014, LB3-B Ponyer 2014, LA1-B Ponyer, LA2-B Ponyer, LA3-B Ponyer, LA4-B Ponyer
Bemærkninger

Se punkt 18. i bemærkninger til stævnet. Åben for rytter + 25 år.

Tilmelding DKK 90,00 (Efteranm. DKK 200,00 )

Ydelser

Lørdag 05-11-2022

21. Equipe - Opstaldning lørdag (E)

ServiceDax: Equipe - Opstaldning lørdag (SVH 0) | Max tilmeldinger 999

Vis detaljer
Bemærkninger

Se punkt 19. i bemærkninger til stævnet.

Tilmelding DKK 350,00 (Efteranm. DKK 350,00 )
22. Bronze Sponsorat (E)

ServiceDax: Equipe - Ydelse 1 (SVH 0) | Max tilmeldinger 999

Tilmelding DKK 100,00 (Efteranm. DKK 100,00 )
23. Sølv Sponsorat (E)

ServiceDax: Equipe - Ydelse 1 (SVH 0) | Max tilmeldinger 999

Tilmelding DKK 200,00 (Efteranm. DKK 200,00 )
24. Guld Sponsorat (E)

ServiceDax: Equipe - Ydelse 1 (SVH 0) | Max tilmeldinger 999

Tilmelding DKK 300,00 (Efteranm. DKK 300,00 )

Bemærkninger til stævne

Almindelige Bestemmelser

Stævnet afholdes indendørs på Skive Rideklub, Flyvej 18, 7800 Skive. Sidste frist for tilmelding er d. 25/10-2021.

1. Stævnet er åbent for alle New Forest ponyer med EU godkendt stambog

2. Medlemskab: Rytter eller ejer af enhver deltagende pony skal være medlem af Avlsforeningen for New Forest ponyer i DK.

3. Gæstemedlemsskab: Gæstemedlemskab kan tilkøbes i stedet for fuldt medlemskab af Avlsforeningen for New Forest ponyer i DK gældende til start i almindelige klasser til dette stævne for en rytter på en pony. Der kræves fuldt medlemskab i championater, medaljeridninger, VDM og junior VDM for rytter eller ejer af hesten.

4. Afvikling: Stævnet afvikles som et R-stævne, og stævnet er ikke pointgivende i forhold til DRF. Hver pony må starte 2 klasser pr. dag, dog tæller hingstepræsentationen og klassen med skridt program, ikke med under de 2 . Der er ingen aldersbegrænsning for ryttere, og deltagelse kræver ikke forudgående kvalifikation. Hvor intet andet er anført, er Dansk Rideforbunds reglement med seneste rettelser gældende. Rytter har pligt til – som til almindelige stævner, at sætte sig ind i reglementet.

Understævnet er det kun den startende ekvipage der må være på konkurrencebanen.

Alle startende ryttere forpligter sig til, at hjælpe under stævnet som kritikhenter - banepersonale og lign. Rytter må gerne finde en substitut til at løse forpligtigelserne. Opgavene vil blive uddeligeret på en hjælperliste, hvor til ønsker modtages, opgaver kan byttes.

Der rides med heste nr. og ikke start nr.

5. Ændringer & tvivlsspørgsmål: Stævneledelsen forbeholder sig ret til at aflyse, opdele, sammenlægge, flytte eller aflyse klasser. Tvivlsspørgsmål afgøres af stævneledelsen i samarbejde med hovedbestyrelsen. Stævnearrangørerne påtager sig intet ansvar for skader, som måtte opstå på publikum, deltagende ryttere og ponyer.

6. Reglement: Hvor intet andet er anført, er Dansk Rideforbunds reglement for ponyer med seneste rettelser gældende. Der er ingen aldersbegrænsning for ryttere med undtagelse af enkelte klasser. Der rides med ponysporer uanset alder og klasse.

7. Antal starter: Det er frit for enhver rytter, hvor mange ponyer denne vil starte i hver klasse. En pony må maks. starte 2 klasser pr. dag - undtaget herfra er skridt klassen og hingstepræsentationen.

8. Vest Dansk Juniormesterskab: Vest Dansk juniomesterskab er åbent for ryttere født i 2009 eller senere. Der kan tilmeldes i det program på B-bane man ønsker LD- LB og resultatet findes udfra bedste procent, out regler er gældende. Det er ikke tilladt for rytter, at starte i Vest Dansk Mesterskab og Vest Dansk Junior Mesterskab til samme stævne. Kræver ikke forudgående kvalifikation, giver ikke elitepoint.

9. Dressurchampionater:

4- års dressurchampionat afvikles i en gangartsklasse, hvor der rides i skridt, trav og galop efter dommernes anvisning. Der gives karakterer fra 0-10 for skridt, trav, galop, ridelighed/manerer og kapacitet. Der rides i hold på 2-3 ponyer af gangen og fortrinsvis i samme kategori.                                              5- års dressurchampionat (LB1A), 6- års dressurchampionat (LA2A) & 7- års og ældre dressurchampionat (LA5A) Der udfyldes IKKE en almindelig kritik, men der gives karakterer fra 0-10 for skridt, trav, galop, ridelighed/manerer og kapacitet. Klassen skal minimum gennemføres med 70 prc. for at ponyen erhverver et R til sit kårings nr. En pony der endnu ikke er kåret på starttidsspunktet, vil få tilføjet sit R til kåringsnummeret når denne kåres. En hoppe, der har opfostret et føl i deltagelsesåret får tildelt 1 point forud for konkurrencen. Der rides uden benbeskyttelse og alle championatsklasser rides på Bane A.

10. Ligeplacering i ungchampionater: Ved ligeplacering vil ekvipagen med flest point i kapacitet være bedst placeret. Ved fortsat ligeplacering vil ekvipagen med flest point i ridelighed være bedst placeret. Derefter er ekvipagerne ligeplacerede.

11. Medaljeridning: Medaljerne skal erhverves i rækkefølge. Det vil sige at man skal have redet sig til en bronzemedalje, før sølv kan opnås osv. Dispensation for opnåelse af bronzemedalje kan gives, hvis man er overkvalificeret til at starte den pågældende klasse (fx hvis ponyen har B-pony status). I sådanne tilfælde skal der fremsendes dokumentation på dette til kontaktpersonen inden stævnestart. Medalje i dressur opnås hvis man rider min. 65% i den pågældende klasse. Der er ikke almindelig placeringsrækkefølge, men uddeling af medaljer til de ryttere der har opnået kravet for dette. En equipage må erhverve flere medaljer af samme karat, i samme disiplin, dog ikke ved det samme stævne.

12. OUT regler: Udklasning sker altid efter DRF’s OUT regler, med undtagelse af Championater, Medaljeridninger og VDM, der er åben for alle.

13. Hingste præsentation. Klassen er åben for præsentation af hingste med en avlsgodkendelse. 3-års hingste må fremvises i hånd uden rytter. 4-års og ældre hingste må fremvises med rytter til et selvvalgt kür-program (musik ikke en nødvendighed) i en sværhedsgrad svarende til deres alder (4-års hingste sværhedsgrad 0 for pony, 5-års hingste sværhedsgrad 2 pony, 6-års og ældre ingen begræsning). Varighed maks 5 min. Klassen er uden bedømmelse og tæller ikke med i de to klasser en pony må starte. Til klassen afleveres der en speakersedel.

14. Vest Dansk Mesterskab: Vest Dansk Mesterskab rides over to klasser del et LA2B og del to LA4B.  Der kræves ikke forudgående kvalifikation.

15. Skridt klassen: Klassen er en sløjfeklasse uden placering rosetter. Den er åben for rytter under 10 år, og forbeholdt nybegynder, der må gerne rides med trækker og opråber. Programmet kan tilsendes på mail. Klassen tæller ikke med de to klasser en pony må starte.

16. LD- sløjfe: med hjælper eller opråber uden placerings rosetter. Den er åben for rytter under 10 år.

17. LD-LC Sløjfe-procent klasse: Ved tilmelding skrives hvilket program der rides. Alle programmer skal være pony programmer der rides på bane B.  Der uddeles sløjfer ud fra resultat opgjort i prc. i tre opdelinger, optil 65 prc. 65-70 prc. og over 70 prc. I klassen uddeles der ikke placerings rosetter.

18. Ladies and Gentlemen Class: er åben for voksen rytter over 25 år. Der tilmeldes i det ønskede pony program på bane B.

19. Opstaldning: Opstaldning tilbydes i tidsrummet kl. 8-15.

20. Max antal starter: 100