Hvad leder du efter?

Gør-det-selv kursus i klubben (1-2-træner)

Gode trænere har afgørende betydning for fastholdelse af medlemmer, rekruttering af nye og det enkelte medlems udvikling. Med dette "Gør-det-selv" kursus, bliver det lettere at klæde klubbens nye trænere på til undervisergerningen.

Kurset har til formål at gennemgå grundelementerne i ATK undervisningen, samt at give kursisterne ideer til basistræning på begynderniveau.

Kurset er målrettet nye trænere og hjælpetrænere. Der præsenteres enkelte redskaber til planlægning og gennemførsel af undervisningen, som trænerne kan tage med og bruge i deres dagligdag.

Kurset er et "Gør-det-selv" kursus, hvilket betyder, at klubben afholder kurset på egne faciliteter og selv står for at finde en passende underviser til kursisterne.

Kurset er udarbejdet i samarbejde med Danmarks Idrætsforbund (DIF) og Dansk Ride Forbund (DRF) og består derfor af en idrætsgenerel del og en ride del. Materialet er udarbejdet til afvikling a 2*4 timer, men det er helt op til jer, om I vil følge denne anbefaling. I har derfor mulighed for at afholde kurset, så det passer bedst til netop jeres klub.

Bestilling af materiale
Materialet bestilles ved at skrive en mail til uddannelse@rideforbund.dk Med følgende oplysninger:

• Klub
  • Afholdelsestidspunkt (dato)
  • Antal deltagere
  • Undervisers navn, e-mail og T-shirt størrelse
  • Kursusleders navn, e-mail, og adresse
  • Leveringsadresse, e-mail og tlf.
  • Faktureringsadressen, e-mail og reference person

Bestilling skal ske 21 dage før kursets afholdelse.

Materialet koster 90 kr. pr. kursist (pr. d. 20 juli 2018). Der afregnes ved fremsendelse af faktura til kursusleder, med mindre andet er angivet.

Undervisnings app
Få let adgang til gode øvelser, der kan bruges direkte i undervisningen. I appen kan du finde inspiration til den daglige rideundervisning i dressur, spring og lege. Hent appen i App store under navnet "Idrættens E-læring"